Lång lång, kort kort, lång lång

Hejsan:) Jag vet att det inte har varit så mycket inlägg på senaste tiden men  jag har helt enkelt inte orkat med=/ (ska försöka bli bättre). Dagen började med att jag sov ända till 09:43 (vilket inte var tanken). Så jag kom till skolan runt 11:10. Då hade klassen 10 min kvar av engelskan. När jag kom in i skolan så såg jag en tjej i min klass som inte har engelska med vår klass eftersom hon redan haft det. När väl klassen kom så hade vi lunch (som sagt så var det inte planerat att jag skulle ta så lång sovmorgon). Till lunch blev det fiskgryta, ris och aioli. Jag tog fil och socker (vilket inte är så ovanligt längre). Det är inte det att maten är äcklig utan att jag hellre vill ha fil, men jag ska försöka att äta av den maten som bjuds på. Efter vi hade ätit så gick jag och en kompis och satte oss vid fönstren vid våra skåp (det e som man kan sitta påen 1,5 m lång skiva, lite svårt att förklara). När lunchen var slut så hade vi matte. Där gick vi igenom olika räknesätt. Efter det så fick vi ut vår planering som var tom. Vi skulle skriva upp hur mycket vi hade räknat under lektionstid. Tyvär blev det inte gjort så mycketför mej eftersom jag hade bara med mej matteboken men inget papper eller penna. Så jag satt och försökte räkna i huvudet istället. Jag och en kompis räknade lite tillsammans så jag hade ganska roligt ändå. Efter matten så var det dags för datakunskap. Där skulle vi plugga på till ett prov i Excel som vi har på fredag. Vi pluggade på det endel under förra Datakunskapslektionen men vi fick plugga nu också:) Det blev inget plugg under lektionen för min del (jag måste försöka koncentrera mej mer) eftersom jag satt och spelade spel och var ute på andra hemsidor. När väl Datakunskapen var slut så hade vi en halv lång rast tills idrotten började. Jag och ett par kompisar gick och satte oss igen vid "skivan" vid fönstret (andledningen till att jag skrev "skivan" var för att jag inte vet vad man säger). Under tiden så kom en kompis på idén att vi kan äta lunch en bit från skolan imorgon istället för lunch på skolan. Så vi ska äta ute imorgon, sen på onsdag så ska vi äta ute igen. Sen på torsdag så ska vi äta i skolan och sen på fredag så ska vi äta inne i stan. Sen så kom jag och en annan kompis på tt vi kunde åka och bada på torsdag. När vi hade bestämt hur vi skulle göra så var det strax dags för idrott (där vi skulle dansa:). Jag tycket det var jättekul på idrotten (som jag nästan alltid tycker) eftersom vi dansade så många danser och danser som jag aldrig dansat förut. Jag har aldrig dansat förut men det var jättekul ändå=) Det verkade som om alla hade jättekul och det var jättekul att se:) När idrotten var slut så gick jag och en kompis ner till stan. Han skulle köpa något att äta och sen iväg och träna. Efter att han hade gått så gick jag och skulle leta julklappar. Jag kollade efter julklappar åt pappa men hittade inget=/ (ska leta efter julklappar så ofta jag kan nu så jag vet vad jag ska köpa:). Jag hittade iallafall ett fotledsskydd till mej själv eftersom att min fot fortfarande inte har läkt helt sen jag stukade den. Efter jag varit på stan så tog jag bussen hem. Jag har inte gjort så mycket förutom att titta på tv (bland annat en innebandy match). Jag tycker innebandy är väldigt kul=). Sen så pluggade jag lite till ett prov som jag har imorgon (provet är i Idrott och Hälsa). Sen har jag inte gjort så mycket mer. Ha det bra:)

 Foto: Jag i 9:an


Kommentarer
Postat av: Erik

Hej Martin! Jag är en kille från Umeå som ska komma på ett besök i Uppsala den 13 dec-18dec.Skulle va skit schyst om vi kunde göra något någon dag då.Kul o träffa en så stor bloggare med många besökere. Skriv här som svar

2009-12-01 @ 16:05:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0