Vad jag tycker om politk

Som ni kanske har koll på så är det ju snart val. På stan så är det fullt med valstugor och personer som står utanför som man kan prata politik med. Själv är jag inte ett dugg interesserad av politk. Eller, det kanske inte helt stämmer.. För jag bryr mej när det står på Sverigedemokraternas "valflagga" (utanför deras valstuga) "Håll Sverige rent". Då vet jag inte vad jag ska känna. Hat, förståelse, ilska (kanske kan räknas in med hat?).
  Jag håller verkligen inte med i allt dom tycker. Visst, jag hatar dom inte. Men det är absolut inga jag skulle rösta på om jag fick rösta. 

 Om jag var 18 år nu så vet jag inte om jag skulle rösta...
Socialdemokraterna vill ju att alla ska tjäna lika. Och visst, det är ju på ett sätt bra. Men samtidigt så är det kanske inte så sjyst mot dom som har jobbat sej uppåt i karriären.
Så det beror på hur man ser det. 
 Personligen (eftersom detta är en blogg) så tycker jag att det kan vara ganska jobbigt att disskutera politik med mina kompisar. För det känns nästan (eller något liknande) som att man kommer för nära ens kompisars åsikter. Så det är en fördel (enligt mej bör påpekas!) att man inte behöver berätta vad man röstat på")
 
Men jag tycker verkligen inte att man bara ska strunta i politik! Det är en bidragande orsak till att folk tänker två gånger. Eller det kanske man redan gör? =)


                                         Vilket parti skulle ni rösta på?
 
                                                              


Kommentarer
Postat av: Biffen

Moderaterna eller folkpartiet. Vi Moderater anser att EU ska koncentrera sig på de ursprungliga frågorna:

■Fredsbevarande

■Gränsöverskridande kriminalitet

■Handel

■Miljö.

Vi tycker även att det ska löna sig att arbeta och inte ligga hemma i soffan o lyfta bidrag, En hög utbildad människa har rätt att tjäna klöver.. Så ja hoppas du tar dig till detta.

2010-09-07 @ 14:21:49
Postat av: Freddy fö fan

Rösta inte på de röda säger jag ju för FAN

2010-09-08 @ 14:52:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0