Nu börjar det kännas mer

Hejsan:) Förlåt för att det inte blivit så många inlägg på senaste tiden men jag har glömt av bloggen lite=/  Iallafall, Idag har jag inte gjort så mycket. Skoldagen började med Samhällskunskap (kl: 08:30), där skulle vi göra klart våra tidnings-nyheter. Det blev inte så mycket gjort för min del=/ Efter samhällskunskapen så hade vi rast tills 11:00 då vi skulle ha matte. Jag och några kompisar satt vid caféterian och bara tog det lugnt. När matten började så skulle vi börja räkna direkt, det gick inte heller så värst bra, eftersom jag satt och lyssnade på musik och pratade med en kompis. Sen efter matten så var det lunch. Det var ovanligt lång kö, men det gick ganska snabbt så det gjorde inget:) Det blev ris och korvstroganoff, men jag åt fil med socker istället (känns som om det börjar bli en vana nu). Efter maten så hade vi lunchrast fram tills kl: 13:05 (då bilden började). Så jag och några kompisar gick och satte oss vid entrén och satt och pratade. När väl bilden började så fick vi ett papper där det stod att vi skulle göra en gruppuppgift. Uppgiften handlade om att vi skulle göra en bildanalys och sen skulle vi inreda ett skyltfönster (inte ett riktigt skyltfönster utan först på ett papper och sen i en kartong). Efter att vi gick igenom pappret så gick vår lärare igenom några olika uttryck inom konsten (olika begrepp och sånt). Efter det så skulle vi sätta igång med uppgiften, men jag gjorde (som lektionerna innan idag) inte så mycket=/ Jag hade svårt att konsentrera mej idag, men jag ska försöka att bli bättre på det. Sen efter bilden så slutade vi för idag (runt 15 tiden). Så jag gick med en kompis mot bussen och åkte hem sen. Sen har jag inte gjort så mycket, ska försöka att plugga snart eftersom vi har prov imorgon och sen har vi prov på fredag. Det känns verkligen som att läxorna och proven har blivit fler nu, men jag hoppas att det kommer att gå bra=) Ha det bra:)
   Foto: Från farfars 80års fest:)

                                                    

Kommentarer
Postat av: Alfred

Hej Martin,länge sen! love your blogg

2009-11-26 @ 17:35:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0